Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Reklame på buss

Ønsker din bedrift å være godt synlig store deler av døgnet, året rundt?

Med 300 busser og 2000 daglige avganger i Oppland, er bussreklame en effektiv måte å nå ut til et stort publikum. Bussreklame handler først og fremst om å bygge merkevare og omdømme, og gir stor oppmerksomhet lokalt der folk ferdes.

Utvendig bussreklame som markedskanal retter seg mot bilister, men også andre som ferdes i trafikken som syklister og fotgjengere. Med bussreklame er man godt synlig og bussene er i trafikkbildet store deler av døgnet, året rundt. I tillegg er flatene store.

Reklameflater

Vi selger reklame på baksiden av bussen, på høyre side og i en kombinasjon av bakside og side. Innvendig selger vi reklameplass på elektroniske skjermer – to skjermer i hver buss. Her er det mulig å vise enten stillbilder eller animasjon/film.

Velg riktig område

Med god kunnskap om rutetilbudet kan vi sette sammen gode løsninger for hvilke busser og områder som passer best med hensyn til hvor dere ønsker å nå fram med budskapet og treffe ønsket målgruppe.

Vi gjør det enkelt for deg

Opplandstrafikk tar hånd om hele prosessen, fra bestilling til reklamen er montert på bussen, i nært samarbeid med vår dyktige profileringsleverandør. Produksjon og montering er inkludert i prisen, mens dere selv står for selve designet. Ønsker dere hjelp til design, kan vi bistå med dette også.

Ta kontakt

For mer informasjon eller bestilling, ta kontakt med Opplandstrafikk v/Kari Dyvesveen på telefon 91 51 95 79 eller e-post: kari.dyvesveen@oppland.org

Fakta

  • Opplandstrafikk ivaretar Oppland fylkeskommunens oppgaver innen kollektivtransport: Ordinære reisende, skoleskyss, tilrettelagt transport for funksjonshemmede og service- og bestillingstransport. 
  • 300 busser
  • 2000 daglige avganger
  • 25 000 reisende per dag
  • 45 000 km hver dag

Referanser

Sist oppdatert 15.02.2019

Reklame på buss

Reklame på buss

Referanser for reklame på buss:
Telenor kundesenter Gjøvik

Bybuss Gjøvik, 1 stk. Hel bakside. Periode: 2 måneder

Da kundesenteret til Telenor på Gjøvik skulle søke etter sommervikarer for 2019 ønsket de å ta i bruk en markedskanal de ikke har benyttet før. Valget falt på bussreklame.

Kundesenteret skal rekruttere 50 vikarer for sommeren. Ved å annonsere på en bybuss når de ut til potensielle søkere som fortrinnsvis består av skoleungdom og studenter – daglige kollektivbrukere. Med det fristende budskapet «Årets beste sommerjobb?» har vi stor tro på at de vil lykkes.

Holms Bilpleie (Riis Bilglass)

Bybuss Lillehammer, 1 stk. Hel bakside. Periode: 2 år

Holms Bilpleie på Lillehammer er leverandør av bilglass på bussene i Lillehammer. De så det derfor som naturlig å bruke en av bussene til å profilere seg. Resultatet har blitt et godt eksempel på en bussreklame med et tydelig budskap.

Strandtorget kjøpesenter

Bybuss Lillehammer, 1 stk. Hel bakside + sidefelt. Periode: 1 år

Strandtorget har en dekorativ profilreklame på siden av bybussen der de forteller at de er «Stolt sponsor av lokallag og foreninger». På baksiden av bussen profilerer de seg med «Vi har byens frakkeste matbutikk og alt du trenger under et tak».

De har i tillegg tatt i bruk de innvendige Infotainment-skjermene på bussene for å markedsføre noen enkeltkampanjer på senteret. Da blir det et flott «Kinderegg» med en miks av merkevarebygging og salgsutløsende aktiviteter.

Norgeshus EH Bolig

Ringruta Gjøvik/Toten, 3 stk. Hel bakside + sidefelt. Periode: 1 år

Norgeshus EH Bolig på Raufoss er et relativt ungt selskap, og en del av Norgeshus-kjeden. Nedslagsfelt er Vestoppland, med Gjøvik og Toten som de største områdene, men de betjener også Valdres og Hadeland.

Fra sine kontorer i Storgata på Raufoss, ser de Ringruta passere flere ganger daglig. Hva passer ikke bedre da enn en 15 meter lang rullende reklameplakat på veien? Enda viktigere er det selvsagt at bussene har sin trasé midt i nedslagsfeltet til selskapets målgruppe.

CC Gjøvik

Bybuss Gjøvik, 5 stk. Sidefelt + motorlokk bakside. Periode: 7 måneder

CC Gjøvik ønsker å være godt synlig i hele Gjøvik by, hver dag. Derfor valgte de å kjøpe reklameplass på hele fem bybusser fra juli til desember 2018.

Løsningen som ble valgt var å kjøre profilreklame på hele bakre høyre side av bussen, og i tillegg bruke deler av siden og baksiden på bussen til kampanjebudskap som de skiftet ut i løpet av de sju månedene med profilering.

Vitensenteret Innlandet

Bybuss Gjøvik og Ringruta, 2 stk. Hel bakside. Periode: 5 måneder

- Det blir veldig artig å prøve ut denne markedsføringskanalen nå i vår og sommer», sier Hanne Røstøen ved Vitensenteret Innlandet.

- Vi har valgt å reklamere for en utstilling vi har gående i perioden mars til august 2019 – Prosjekt Fantasi. Dette er en utstilling hvor 11 barn og unge har fått realisert sin idé av morgendagens oppfinnelse.

Eidsiva bredbånd

Bybuss Lillehammer, 1 stk. Hel bakside + sidefelt. Periode: 1 år

- Buss som reklamekanal gir svært god eksponering hver dag til en stor andel av Lillehammers befolkning, og profileringen bygger opp under våre salgsaktiviteter, forteller markedsdirektør i Eidsiva bredbånd, Margareta Willman. 

- Budskapet blir sett flere ganger av samme person og får høy oppmerksomhet. I kombinasjon med våre andre mediekanaler gir dette oss god og positiv synlighet, og vi når også den målgruppen som ikke er digital.

Login for redigering